brrrrr! KALLT!

Det känns verkligen som Måndag idag.
Det e bara för jag hade stuidedag igår. xP

Jättekallt var det när jag var på väg hem från skolan!
Dumma mig som glömde att ta med mig min varma halsduk. ♥


Imorgon så ska jag baka snickers!
Här är recept! =)

Ingredienser
4 dl socker
3 ägg
200 g smält margarin
4 dl mjöl
3 msk vaniljsocker
1 ½ tsk bakpulver

En påse jordnötter, ca. 250g
Ca. 200g choklad

Kolasåsen:
2 dl socker
1 dl grädde
1 dl sirap
2 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
50 g margarin

Gör så här
Smöra och bröa en långpanna, blanda ihop alla ingredienser ordentligt till smeten och häll detta i långpannan och bred ut.
Häll på jordnötterna över smeten och grädda ca. 15 min i 200 grader.
Blanda ihop allt till kolasåsen och koka detta på låg värme i ca. 10min.
Häll såsen över kakan och låt allt sedan svalna.
Smält chokladen och bred den över kakan och skär kakan i rutor då chokladen har stelnat eller skär upp bitar och doppa sedan kakan i chokladen, tänk bara på att det går åt mer choklad då.
Ät och njut!

Receptet hittade jag här, ska kanske göra hennes cookies också! =)



Ska försöka baka rainbow cupcakes också!

Om ni undrar hur man gör dom så är det en video som förklarar hur!


Det e på engelska. Men jag hoppas att ni förstår ändå! ♥

Ni ska ha en vanlig muffins-smet. Sen så lägger du in smeten i 6skålar tror jag. Och sen lägga in karamellfärger i varje skål. Du ska ha färgerna Grön, Röd, Gul och Blå. Sen så blandar du röd och gult för att få orange, och röd och blå för att få lila tror jag.
Sen så gör du som tigerkakor när du ska ta in dom i muffinsformana. =)


Ha en bra helg!♥

Kommentarer
Postat av: Emma Damm Drawings

Hejsan, kika gärna in på mitt senaste inlägg där du kan se på ett videoklipp där jag visar hur man tecknar ett öga. Ha en superfin helg :-)

2009-10-16 @ 16:58:43
URL: http://emmadamm.blogg.se/
Postat av: MESTELSA

hejhej (:

vad ska du göra denna fredagskväll?

kolla in min blogg föresten (:

ett tema med kärlek (:



http://mestelsa.blogg.se

http://mestelsa.blogg.se

2009-10-16 @ 18:49:20
URL: http://mestelsa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den jobbigaste perioden i ens liv sägs ju vara tonåren,ellerhur?Man jämför sig med andra,man blir bara osäkrare och osäkrare på sig själv.Man börjar också skaffa nya kompisar,och glider ifrån dom gamla kompisarna.Killar och kärlek gör inte det hela bättre.Hur ska man göra för att få en killes uppmärksamhet,hur vet man att en kille gillar en osv..usch,det hela är så rörigt.Men jag skriver en blogg en allt det! Jag ger tips på hur ditt självförtroende och sjukkänsla kan stärkas när det gäller den svåra tonårs perioden.Jag skriver också om 100 andra saker som har med självförtroende att göra ,bla hur du kan stärka din kompis självförtroende .Jag tar också upp mobbning,anorexia,grupptryck osv.



Även om inte du känner dig som många andra tonåringar gör,så tycker jag verkligen att du ska kolla in denna blogg ändå eftersom att en sån hära blogg verkligen behövs bland dagens ungdomar .Jag själv är 15,så jag vet vad jag pratar om.



Kram från JUNO – http://jjuno.blogg.se

2009-10-16 @ 19:40:11
Postat av: Ebba♥

Jag med :) Bara dom inte är för stora ;)

Allt bra? :)

2009-10-17 @ 11:23:24
URL: http://faglarsot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0